Vis enkelt innlegg
Gammel 18-04-07, 07:52   #13
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Nyrene mine...

Opprinnelig lagt inn av Bridget, her.

kanskje et halvt kyllingbryst til hvert måltid for å si noe o mengden kjøtt (ikke at jeg bare har spist kylling...men et eksempel str messig)Jeg har spist kjøtt/proteiner til alle måltider, og salater og fett så klart..

Hvis du har blitt syk og fått nyresten av å spise tilsvarende 1/2 kylligbryst, dvs. under 100 gram kjøtt/tilsvarende under ca . 24 gram protein til hvert måltid, drister jeg meg til å tro at det kan være andre ting som ligger bak også, - altså ikke bare protein inntaket. Du har ikke spist mer protein enn det er normalt for "vanlig norsk kosthold" - og lite protein i forhold til Atkins eller andre lavkarboretninger hvor protein inntaket ligger på 50 % mer enn hva du har spist. Du har altså ikke hatt "overdrevet inntak av proteiner".

Det kan være at du har hatt en urinveisinfeksjon (uten å vite det) som gjorde at du har fått denne steinen, eller at du har spist mer av kjøtt, ost og melkeprodukter enn du er klar over i en periode og kanskje ikke har drukket nok slik at det ble litt for mye av disse stoffene (kalsium og urinsyre) i urinen din slik at det ble lagd steiner.

Det bør absolutt tas blodprøver for å undersøke om det er en spesiell årsak til at nettopp du har fått en slik sten.

Dessverre er det kun 15 % av tilfellene man finner årsaken til sies det. Men det er jo verdt å sjekke så du ikke opplever slikt igjen !

Stakkars deg - håper det går bedre nå !

Sist redigert av Nille : 18-04-07 kl 08:06.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat