Vis enkelt innlegg
Gammel 19-04-07, 16:36   #2
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Ovnsbakt ørret

Ovnsbakt ørret tror jeg er det beste jeg vet! Faren min er ivrig fisker, og fisker spesielt mye på fjellturer, så vi har hatt en del søndagsmiddager med dette hjemme!

Spesialiteten til mamma er å bare sløye fisken, og så steke den hel, med grønnsakene inni. Det er kanskje ikke så lett på store fisker da, litt lettere når de er maks 500 gram... De man kjøper i fiskedisken er jo ufattelig dyre hvis man skal kjøpe den sånn! Men jeg kjøpe en frossen på ICA en gang, urensa. Den var bitteliten, og kosta mindre en 20 kroner for en.

Løpstikke er et utrolig godt krydder som passer veldig godt til ovnsbakt ørret. Det skal ikke spises, legges bare i fisken mens den ligger i ovnen, og tas av før den fortæres. Det er kanskje litt vanskelig å få tak i. Jeg har aldri sett det i noen butikker. Den eneste erfaringen jeg har med det er at det vokser i hagen hjemme. Vi bruker det flittig til mye, blant annet i supper. (Var egentlig det jeg skulle formidle i dette innlegget.)

Og selv syns jeg at purre smaker bedre enn løk i (ørreten), men det er bare min preferanse.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat