Sv: Går man ned mer om men spiser mindre karber?
Jeg blir littegranne skremt av posten din jeg. Det lyser noen varsellamper som du ser selv også.
Ser at det er en ny "trend" her på forumet at man skal spise mindre og mindre - spesielt av grønnsaker. Det er IKKE det vi står for her inne, og det ville være fint om det ikke ble anbefalt i annenhver tråd heller.
Om noen som har KETOLYSEKUREN som filosofi, OG man i tillegg befinner seg i KETOLYSEFORUMET - så anbefaler man ikke en som spiser 2-3 karber pr dag å spise mindre karber og kutte ut grønnsaker, - uansett hva slags erfaring man selv har !! Dette var ikke myntet på akkurat denne tråden, men sånn generelt !
Som jeg tidligere har sagt; SELVFØLGELIG virker det (en stund i allefall) å spise mindre, på samme måte som man blir tynn av å lavære å spise. Men det betyr ikke at det er sunt !!
De fleste som spiser for lite karber over tid opplever at vekttapet stagnerer og at de etter stund har "stilt om" kroppen sin slik at karbetoleransen forblir veldig lav. Det er kroppen sin måte å verne seg mot sult på. Får den ikke nok må den spare og den setter ned tempoet.
Den guleroten du spiser inneholder en del karber da, - og det blir som å spare på krona og la hundrelappene fly, -for å si det sånn. (Bare bytt ut kronene med karbene). Da er det bedre å ikke spise den. Du lurer deg sjøl - men du lurer ikke kroppen din.
Spiser du ikke grønnsaker følger du ikke ketolysekuren forresten..... 
Hva med å lese Skaldeman boka ?
Håper du finner ut av ting, - men husk at med et så flott vekttap du har hatt er det nromalt at kroppen stanser opp litt.
Husk at hastverk er lastverk !
Sist redigert av Nille : 19-04-07 kl 20:54.
|