Tråd: Ny her jeg :)
Vis enkelt innlegg
Gammel 20-04-07, 22:06   #12
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ny her jeg :)

Opprinnelig lagt inn av Tette80, her.

Hei du!

Flotte ukeplaner du har laget altså...ikke akkurat slik mine ser ut =)

Bare lurte på hva jukseris og knekkis er for noe???

Hei igjen

Jukseris :

Sitat:

Jukseris
Jeg kjøpte ei ny kokebok før jul, "15-minute lowcarb recipes" av Dana Carpender. I dag prøvde jeg en aldeles genial oppfinnelse fra den boka, nemlig jukseris laget av blomkål. Det tok 10 minutter å lage og kommer definitivt til å bli en stayer på våre ukemenyer, som underlag for alskens deilige sauser - carbonara, bolognese, pesto...

Slik:
Man tager et stk blomkålhode, kutter av så mye som man vil (vi brukte et halvt middels stort til to grådige) og rasper det grovt i kjøkkenmaskin. Vrrr! Det skal være som omtrent riskorn, ikke glatt som mos, altså.

Sleng en klatt smør i bunnen av en mikrosikker form og hell blomkål-"risen" over. Mikre uten lokk på full guffe i 7 minutter. Ta-dah! Ferdig til å helle din yndlingsutgave av en deilig, fet, smakfull saus over.

Jeg trodde forresten at det kom til å bli mye vann igjen i blomkålen, men alt fordampet i mikroen.

Knekkis:

Sitat:

Her er en oppskrift hentet fra Ketolyseforumet.
Krois knekkebrød
4 mellomstore egg
2 ts bakepulver
40 g olivenolje
100 g seterrømme
1/2 - 1 ts salt (lo/seltin)

30 g sesamfrø
30 g linfrø
- alle frøene knuses til mel

25 g kruskakli
40 g ketolyse bakemix

Røra helles utover et bakepapir og fordeles til en jevn flat kake OVER HELE PLATA. Deles opp i passende stykker like etter steking.
150 grader i 1 time gir et knekkebrødaktig brød.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat