Sv: Går man ned mer om men spiser mindre karber?
Opprinnelig lagt inn av iadokka, her.
Jeg sliter med å få i meg nok karber på en dag, for jeg eier ikke matlyst. Forsøker å prioritere f.eks brokkoli og blomkål foran salat med tanke på karbene, men så er det dette med å spise variert da.
Det verste med å ikke komme over 15g er at jeg forbrenner mer når jeg ligger på ca 17g. Menmen, ikke så mye å gjøre med det akkurat nå. 
Altså, nå får jeg kanskje "juling", men!
Har ofte tenkt, når folk prater om 10 gram karb, kontro 15, 15 kontra 17, at det blir snakk om endringer på 1, 2, 5 eller 6 gram pr dag i karb-inntaket....da stusser jeg.
For det første, -mener dere at dere veier så nøyaktig, at dere VEIT akkurat på grammet hvor mye karb det er? Og tror dere ikke at karbinnholdet i en matvare/grønnsak, kan variere LITT , utfra f.ex vanninnhold i grønnsakene, jordsmonn, hvor langtkommet i modningsprosessen, osv?
Dernest, synes JEG at å bli litt "opphengt" i hvor man ligger (1-5 gram karb/dg) er ( i mine øyne altså!) enn litt forstyrret tilnærming til kost.....
Nå snakker jeg ikke om hvorvidt man skal holde seg over/under 20 gram, osv...men at man stresser seg opp med, at man ikke er på grammet på det "ideelle" karb-nivået....-tror nemlig ikke at mat (grønnsaker/frukt/bær) er så "standardisert" mtp karb-mengden....
|