Vis enkelt innlegg
Gammel 22-04-07, 10:27   #8
Goggen
Seniormedlem

Goggen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Hva mener dere om dette da?

En slik undersøkelse er vanskelig å forholde seg til. Ikke vet vi hva de spiste, ikke vet vi hvor konsekvent de var med kostholdet. Kanskje spiste de brød og poteter og andre "sunne" produkter, selv om de totalt sett spiser lavkarbo. Uten bakgrunnsinformasjonen er dette bare en påstand. Og slike utsagn/påstander er verdiløse å debattere.

Jeg liker å henvise til Diabetes.no når jeg skal vise hvor rar tankegang veldig mange har.

Her er et lite innspill fra dem:

Kostråd

Uavhengig av hvilken type diabetes man har, har kostholdet innvirkning på blodsukkernivået, kolesterolverdiene og blodtrykket. Personer med diabetes må derfor, som en del av egenbehandlingen, spise ekstra sunt.
Maten bør inneholde:

• mye fiber i form av grove kornprodukter, mye grønnsaker og frukt
  • mindre fett fra kjøtt og meieriprodukter og mer fett fra fisk og plantekilder
  • mye karbohydrat, men lite rent sukker
Resten ligger her: http://www.diabetes.no/index.asp?id=23005

Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat