Sv: Tarmskylling
Etter å ha satt meg litt bedre inn i det så kan jeg bekrefte det mine antagelser var, at tarmskylling er moderne kvakksalveri.
Sitat:
Det renser tarmen slik at næringsstoffer blir lettere tatt opp
På ingen måte. Tarmskylling renser tykktarmen. Tynntarmen er hovedansvarlig for å trekke ut næring fra maten. Tykktarmen trekker ut fuktighet og dytter avfall nedover.
Sitat:
Det fjerner belegg fra tarmveggen
Belegget, kjent som Mucoid Plague eksisterer ikke! Derfor kan det heller ikke fjernes. Hadde det vært rester som størknet fast i tarmens kriker og kroker så hadde dette vært dokumentert i medisinsk literatur.
Sitat:
Vi spiser mat som inneholder giftstoffer (toxins) som legger seg i tarmen og forgifter oss
Det stemmer at vi får i oss mye rart, men kroppen er veldig flink til å kvitte seg med alt vi gir den som vi ikke har bruk for.
Fakta er at tarmskylling dreper den sunne bakteriefloraen i tykktarmen. Skal heller ikke se bort ifra at gjentatte tarmskyllinger skader tarmen slik at den vil kunne lekke blod ut i avføringen. Sort avføring er nettopp et symptom på at man blør/har blødd innvendig.
Moralen er: skal du først bruke penger på å stikke noe opp i analen, kjøp noe fra Lek-shop eller lignende. Da ødelegger du ikke kroppen din.
Også verdt å lese:
Gastrointestinal Quackery: Colonics, Laxatives, and More