Vis enkelt innlegg
Gammel 25-04-07, 05:00   #4
Borealis
Seniormedlem

Borealis sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 56
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: sukker i urinen..fy fy??

Opprinnelig lagt inn av mertan80, her.

takker takker

ga jo noe svar..men ikke helt det som jeg var ute etter..hmmm..skjønner ikke at 1ts fruktose i ny og ne kan gi utslag på urinen liksom..men kanskje det er fordi vi nesten ikke spiser det..nei ikke vet jeg..men samboeren fikk fy fy fingeren pgr d..merkelig..

Kanskje han burde få målt blodsukkeret (fastende, samt en time eller to etter et måltid) og sett om blodsukkerverdiene var innenfor normalen. Dette mtp diabetes. Har han diabetes, vil blodsukkeret gjerne bli forhøyet, selv ved en ganske lavt karb-inntak. Og høyt blodsukker gir sukker i urinen....
(Også en mulighet å få målt langtidsblodsukkernivået, som viser blodsukkerverdiens gjennomsnitt siste 2-3 mnd).
Er de blodsukkerverdiene normale, kan han ha en senket nyreteskel, som omtalt i ene linken Traxior ga deg.

Sist redigert av Borealis : 25-04-07 kl 05:02. Årsak: "Skrive-Leif"
Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat