Vis enkelt innlegg
Gammel 26-04-07, 11:27   #5
jorang
Medlem

jorang sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Kristiansund
Alder: 64
jorang er på en erverdig vei

Sv: Når forsvinner sulfølelsen?

Dere sier ikke noe om hvorvidt dere mosjonerer? Det hører med til kuren at man skal mosjonere hver dag - i alle fall en halv time.

Personlig synes jeg dere spiser svært mye gjennom dagen. Tror ikke sultfølelsen forsvinner så lett med en matmengde som denne.

Det kan også se ut som dere får i dere for lite fett. Man kan (nesten) ikke spise for mye fett på denne kuren. Fettet gir metthetsfølelse og er viktig for vektreduksjonen. Det er viktig og ikke bli sittende fast i magre alternativer og magre varianter av mat - slik man gjennom mange år har lært fra "propagandaen" - og kanskje ett eller annet Grete Roede-kurs. Stek i rikelig med fett - spis svinekotelletter med masse fett i stedet for mager kylling/kalkun. Spis i alle fall kylling med skinn og det hele. Bruk masse fett i sauser, øk baconmengden, stek i rikelig med smør/margarin, spis nøtter (som er ganske fett), bruk rømme og fløte....

Til sist: drikk rikelig med vann - det gir også metthetsfølelse og er sentralt i forbindelse med vektreduksjon. Føler du deg sulten mlm måltidene - ta ett eller noen glass vann. Jeg drikker hele tiden - dagen gjennom. Her er nyttig info om vann, virkning på vektreduksjon og vannmengde - http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=9104

Her kan dere se min uke så langt:

Mandag:
F: 2 speilegg og bacon (kystbacon fordi den har mye fett)
L: Omelett med løk og krydder - salat/ dressing
M: 3skt Hjemmelagede kjøttkaker lagd med bakemiks og kjøttdeig/krydder/egg - salat m/dressing
K: Valnøtter, skinke og osteterninger, majones (Hellmans Real Mayo)

Tirsdag:
F: Skinke og osteterninger - en skje med Baguettesalat (Denja - 7kh/100gr)
L: Lunchtallerken som jeg spiste de trygge matvarene på - satt igjen det andre. (Var på konferanse :| så det ble en liten prosjon, men med litt laks, leverpostei, skinke, Kalkun og litt salat)
M: Nakkekotelett (saus av kjøttkraften/stekefettet utkokt i fløte - krydret med Chilli) - salat/ dressing
K: En neve mandler og hvalnøtter - noen skiver Morrpølse

Onsdag:
F: 2 Speilegg med ost og bacon
L: Salat med skinke - dressing
M: En nakkekotelett med rømme og salat/dressing
K: Reker med majones, dressing og litt salat i en liten skål

Idag:
F: 1 skive Hildeborgs grovbrød med meierismør, majones og 2sk Gullsalami
L: 2 skiver Hildeborgs grovbrød med meierismør, baguettesalat (Denja) og Gullsalami/ Servelat
M: 3skt Hjemmelagede kjøttkaker lagd med bakemiks og kjøttdeig/krydder/egg - salat m/dressing
K: Ikke planlagt ennå

Salaten jeg spiser inneholder typisk Isbergsalat, paprika, vårløk eller purre, cherrytomater, agurk. Har brukt mye Salatmestern hvitløksdressing med 0,7kg/100gr.

Just my 2 cents

Neste delmål: 90kg til St.Hans!

Sist redigert av jorang : 26-04-07 kl 12:24.
jorang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat