Vis enkelt innlegg
Gammel 26-04-07, 14:00   #5
Begod
Seniormedlem

Begod sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 56
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: helsepersonell: har jeg ødelagt mitt kne?

Opprinnelig lagt inn av Siljevanilje, her.

ja igrunnen så vet jeg det. men tingen er at nå er jeg midt på et trinn opp på karriere stigen. blir omplassert til en annen butikk, en helt annen type butikk.

www.stavangerfoto.no

det er en pro forhandler foto butikk. og jeg får jobben fordi en annen person har gått inn i en lang sykemelding. og jeg vet at hvis jeg sykemelder meg så går jeg glipp av den sinnsyke sjansen.
så derfor er jeg nødt til å ta medisin hver morgen å kveld for å kunne gå på jobb, mens jeg er i kø for operasjon. noe d mest sansynlig blir.
og jeg har igrunnen ikke tid til op. før høsten.men jeg vet av erfaring at køen blir somregel lang her på sykehuset i stavanger.

med tanke på økonomien og fremtiden er jeg nødt til å tenke slik.

Hei, Silje du er fortsatt ung og det du gjør med kroppen din nå må du leve med resten av livet. Jobber kommer og går, så jeg anbefaler deg å tenke nøye gjennom konsekvensene av av å presse kroppen din slik som du gjør nå. I værste fall kan slik rovdrift føre til at du om relativt få år blir ufør.

Nå har jeg ingen medisinsk utdannelse eller spesielt mye peiling på medisin, men jeg vil alikevel gi deg et råd eller tips, dette kan ikke anses som stort annet en et kjerringråd, men alikevel.

Prøv å legg om livsstilen slik at du om mulig kan greie deg uten eller med mye mindre medisiner.
Dvs. Legg om kostholdet til lavkarbo ( dette antar jeg at du allerede har gjort). Ta kosttilskudd som trioflex,( meget bra mot slitasjegikt) omega 3,(smører) og c-vitamin.( kan ta knekken på betennelser, store doser)
Prøv å finne en jobb og et liv som er tilpasset din kropp og ikke tilpasskroppen etter livet, det vil ikke funke i lengden.

Det er allverdens revmatiske sykdommer i min familie og jeg har sett hva medisin gjør med kroppen over tid, så jeg vil i hvertfall prøve å unngå medisinbruk så lenge som mulig.

Med tanke på fremtiden så bør du kansje tenke deg om en gang til.