Vis enkelt innlegg
Gammel 26-04-07, 20:22   #13
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Når forsvinner sultfølelsen?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Leser i boka og her inne at sultfølelsen vil forsvinne når man følger denne kuren, og at man ikke vil klare å spise så mange måltider om dagen. Men når skjer det?
Har nå holdt på i snart 2 uker, og jeg tror aldri jeg har vært så sulten i mitt liv! Jo, kanskje, men ikke så lenge jeg kan huske... Er heldigvis ikke "dissy" som jeg blir når blodsukkeret er lavt, bare inmari sulten!
Så jeg lurer på om jeg rett og slett spiser for mye, at det er det som trigger sulten?

En typisk dag vil være
2 egg til frokost, evt med litt reker e.l.
salat av 100g salat med ca 70 g blandet løk og paprika, og 150-180g kjøtt/kylling eller 2/3 boks tunfisk e.l dressing et par ss av seterrømme + krydder, til lunsj
halv avokado med 3-4 skiver skinke til mellommåltid, eller 1-2 babybel med et par skinkeskiver
100g brokkoli eller blomkål med cremefraice, litt sopp og 200-250 g kjøtt eller fisk til middag.

Drikker bare vann, og litt kaffe innimellom når jeg blir for sulten mellom måltidene.
Er i ketose i følge stixen, og går ned i vekt.... Ligger på ca 13-16g karber pr dag. Men er redd jeg spiser for mye både av proteinet og av fett, og at jeg derfor holder kroppen for aktiv i forhold til å kreve mat. Er i tillegg slapp, og venter i spenning på at energien skal komme tilbake....

Hei
Jeg tipper du spiser for lite fett!!!, det metter og øker forbrenningen av kroippens eget fett. Reduser heller litt på proteinmengden og øk litt på KH til 20- 25 gram slik du kan variere mer med grønnsaker og salater.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat