Sv: helsepersonell: har jeg ødelagt mitt kne?
Hei Silje.
Det er en vanskelig situasjon du har kommet i og jeg forstår det slik at du heller mot å la det stå til?
Jeg er enig med de andre som sier at du bør tenke på kneet ditt først da jobber kommer og går. Skjønner ikke helt argumentet ditt om økonomi. Er du ikke fulltidsansatt? Kanskje du kan utdype det litt. Du får jo 100 % sykepenger i inntil 1 år og jeg regner med du blir operert lenge før den tid. Dessuten er det jo fritt sykehusvalg, så du trenger jo ikke å tenke bare SUS. Kanskje kommer du raskere inn andre plasser.
NAV har dessuten en del nye ordninger på trappene som kanskje kan hjelpe. Har bedriften du jobber i en IA-avtale? Hvis du ikke vet, så finn det ut fort og ta kontakt med NAVs IA-kontor. Det kan hende det finnes andre muligheter enn sykemelding, de har masse ressurser og er knallgode på å hjelpe mennesker med ulike plager til å kunne stå i jobb på tross av helseplager.
Det jeg vel prøver å si; ikke ta et valg før du vet hvilke valg du FAKTISK har. Hvorfor velge mellom to når du kan velge mellom fire? Og tenk nøye igjennon konsekvensene.
Lykke til!
Klem fra sosionomspiren

|