Vis enkelt innlegg
Gammel 26-04-07, 23:43   #15
Manina
Utforsker

Manina sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 59
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Kan man drikke kaffe på atkinsdietten?

Opprinnelig lagt inn av mrfree, her.

Adrenalin hemmer frigjøring av insulin KRAFTIG pga at kroppen trenger energien tilgjengelig da den er på høggir...

At du kan oppleve lavere blodsukker er fordi kroppen har brukt opp den energien den hadde gjort tilgjengelig til deg i form av frigjøring av glucose og fettsyrer fra sine depot og ikke fordi den økte insulin produksjonen din.

Ser du omtaler "sterk" kaffi, prøv med "normal" kaffi, spis mat ilag med kaffien og jeg vil tro det endrer seg litt..

Kaffi skal ikke brukes som et substitutt for sult eller søvn!

Nå har ikke jeg full oversikt over syndromet reaktivt blodsukker, og er heller ikke en skolert spesialist... Men livets skole har vist meg side, på side, på side, på side med informasjon om kroppen og hvordan den fungerer og hva den reagerer på..

Jeg opplever selv å bli "lav" etter større mengder kaffi, noe som kommer seg etter en 15-30 min etter at jeg har fylt opp med mat i magen!!

Jeg gjentar meg selv:

Og til slutt, konsluter med din lege dersom du tror kroppen din er unormal.

Takk for oppmerksomheten

Jada... Hvorfor tror du ikke at jeg ikke kjenner til dette selv? Uansett hva som er den egentlige årsaken til at en blir lav på blodsukkeret etter kaffe, noe du innrømmer selv å oppleve, så er effekten den samme.
Og du behøver slett ikke å gjenta budskapet ditt på den måten. Det virker så nedlatende.
Tror ikke legen bryr seg det døyt om det du...

Jeg påpekte effekten som svar på tråden her. Det behøver ikke å bety at jeg ikke selv har tatt konsekvensen av det!
Forsøk å ha litt respekt og tiltro til den du snakker med, blir litt hyggeligere her da.

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat