Sv: Hvor mange karber til barn?
Opprinnelig lagt inn av mrfree, her.
Et par punkt å tenke på:
Et overvektig barn kan, og blir veldig ofte mobbet
- Får følger for hele livet, psykiskt
Et overvektigbarn får uballanse i hormonproduksjonen
- Ikke fult utviklet
Trim/aktivitet er LIVSNØDVENDIG for barn
- Det utvikler kroppen mer en dere tror, hormoner ect
Et barn ruset på karbohydrat
- Hvem vil sitte barnevakt?
Livsstil, ikke diett
- Eller?
Takk for oppmerksomheten
Heisann.
Jeg har ei datter som blir snart 9 år. Hun er litt kraftig over hele kroppen, og da mener jeg litt, som ikke gjør noe. Men hun har et problem område og det er magen. Hun har en sikkelig stor strutte mage.
Så i sommerferien skal jeg kjøre henne på lavkarbo.
Ikke at hun spiser masse feil mat. Godteri er bare på lørdager og ikke mye heller. Da får de et glass brus også. MEn i uka ikke brus og godteri.
Så det er ikke godteriet.
Har bestandig fått hørt det gjennom hele oppveksten hennes at hun kom til å vokse den av seg, men magen følger med den....
Bestevenninda hennes er akkurat like dan i kroppen men har ikke magen.
Det er umulig å finne bukser å gensere til henne pga av den struttende magen.
Da var det noen som sa til meg at det er sikket all karbohydratene som legger seg der. Ikke det at hun spiser masse av de heller.
Har snakka med sfo om å begrense maten til henne, men hører flere ganger hun selv fortelle hva hun har fått at de ikke akkurat samarbeider med meg. Frustrerende.
De har varme måltid flere ganger i uka og det går en del på hamburger, pølse, grøt, tomat suppe og brød....
Noen som har gode tips så jeg kan kjøre henne på det uten at hun selv skjønner mye av det?
Hadde vært så mye bedre for henne når hun begynner på skolen igjen at hun hadde fått inn magen litt.
Hun har jo fått en del kommentarer på magen. F.eks. " si meg skal ikke du slank deg snart?" det var den mildewste utgaven...
Hvis hun hadde gått ned 4-5 kilo hadde hun kommet til å vært en helt ny jente. Og det er ikke godteri, men heller for mye karbo. Ikke for mye kcal heller.....
Hjelp. Tips og råd ønskes.
Mvh