Vis enkelt innlegg
Gammel 27-04-07, 10:52   #20
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 43
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Kan man drikke kaffe på atkinsdietten?

Opprinnelig lagt inn av mrfree, her.

Det skader ivertfall ikke dietten, men pass på å få i seg nok vann slik som jeg poengterte lengre bak i tråden.

Jeg ville vært litt forsiktig med å trekke den konklusjonen. Når det er klart at kaffen påvirker blodsukkernivå og insulinfølsomhet kan man godt være litt varsom. Ettersom nettopp blodsukkerkontroll og insulin er nøkkelen til en lavkarbodiett vil kaffen kunne ha negative konsekvenser for enkelte.

Dette sier jeg mest for å understreke at grønt lys på kaffedrikking ikke gjelder alle og enhver. De fleste kan allikevel drikke normale mengder kaffe uten problemer, men dette er altså noe man må finne ut på egen hånd.