Vis enkelt innlegg
Gammel 27-04-07, 12:24   #30
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Kan man drikke kaffe på atkinsdietten?

Opprinnelig lagt inn av mrfree, her.

HP: Den kan jeg ikke la ligge ukverulert!
Atkins "pasienter" har vel andre "problemstillinger" i sin "biologi" som gjør at de får plager av kaffi/koffein. Noen kan vær av de nevnte bivirkninger jeg listet opp ovenfor og helsen deres ellers..

Jeg baserer mine utsagn på generelle friske personer, ja jeg drar de fleste under en kam. Lenge leve demokratiet, hehe

Den var dårlig kverulert, for Atkins sine pasienter den gang og de som nå følger anbefalingene via hans bøker har nok mye de samme problemstillingene. Generelt friske personer sliter ikke med overvekt av en type som gjør ketogen diett nødvendig, så jeg vil si at du argumenterer på feil grunnlag her; Men en kan jo alltids vurdere statistikken til at fedme er en normal tilstand i den vestlige verden, de slanke er avvikere …

Kaffe på atkinsdietten: Nei, i utgangspunktet ikke.
Kaffe på egenkomponert diett: Du bestemmer, alt er lov.

Opprinnelig lagt inn av mrfree

"For mennesker med angst, uro og andre psykiske plager kan Koffein forverre sykdommen. Det samme gjelder for mennesker med hjerte arytmier og dyspepsi."

Konsulter med legen, han er betalt for å sette seg inn i dine "biologiske" problemstillinger knytt til din helse!

Et godt råd! Jeg tipper legen vil råde vedkommende til å stå over kaffen, eller øker dosen antidepressiver slik at en kan fortsette å drikke kaffe.