Vis enkelt innlegg
Gammel 27-04-07, 23:19   #45
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange karber til barn?

Opprinnelig lagt inn av nala, her.

Noen som evt. kan råde meg ang. frukt med lite karbo?

Mvh.
Nala

Lindberg anbefaler pære som den beste frukten, for den har lavest GI. Ellers kan du jo variere frukten med en gulrot (ikke så ille så lenge den er rå, og ikke spises hver dag), blomkålbuketter, nøtter, jordbær, agurkstenger? Eller 0,1 youghurt, evt hjemmelaget youghurt av naturell, fruktose og friske bær?
jeg tror det er både lettere og mindre tydelig å kjøre en lavGI diett framfor en ren lavkarbodiett. Også fordi barn som vokser skal ha noe karbo.
Visstnok skal boken "fedons metode" være veldig bra på det (jeg har bare den forrige, men har gått på kurs i tillegg).
Jeg tror det er riktig å være obs på det allerede nå. Det kan legge grunnlaget for å hindre blodsukker-problemer, spiseforstyrrelser og PCOS om noen år.