Vis enkelt innlegg
Gammel 15-11-04, 14:04   #6
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Jeg klarer ikke å planlegge hele uka. Vet ikke om det er nødvendig heller for mitt vedkommende. Handler inn før helga så jeg har til helga og et par måltider ellers i uka. Kanskje lager jeg dobbel porsjon eller tredobbel porsjon av enkelte retter jeg lager i helga, for da er det bare å varme opp en dag senere. deilig å ha sånne lettvint middager.

Ellers så er jeg enig med deg Marianne i at det er ikke noe morsomt å lage "kjedelig" mat...Unnskyld... Jeg og liker å variere og lage noe nytt. Som jeg sa til sambo (som helst vil ha det samme hele tiden, ihvertfall ikke noe nytt) Tenk så heldige vi er , vi trenger egentlig aldri å spise den samme retten to ganger. Så mye kan vi variere. Han holdt på å besvime. Tenk om han aldri fikk svinestek mer

Jeg låser meg aldri fast i oppskrifter. det er alltid mulig å droppe en ingrediens. Ha i noe annet. I steden for melk; Vann og fløte...eller vann og litt ost. Eller bare vann og litt ekstra krydder. Klart at skal du ha risengrynsgrøt eller pannekaker...så blir det litt tynt med vann ...men det skal du vel ikke ha

Jeg kjøper masse grønt og har en del kjøtt/fisk/kylling i fryser'n. Sjekker om morgen og tar frem noe, så planlegger jeg i løpet av dagen hva jeg skal lage av det. I verste fall stikker jeg innom en butikk på veien hjem ....eller sender sambo ut Han drar gjerne. Snill skjønner du....
Handler stort sett to ganger i uka...og setter frem bokser poser som har blitt tomme til jeg har fått notert ned at jeg trenger det. Ikke kast det før det er notert. Legg det event i en egen pose som ikke fjernes.

Det må ikke være 100 ingredienser til daglig, men gjerne en liten vri fra sist. Noen retter går alikevel igjen. Trenger noen hurtig-retter.

Ikke mye å bli klok på kanskje, men essensen er at ; Lag av det du har uansett
Det er bare du som ikke vet at det er etter oppskriften......

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat