Tråd: THEs dagbok
Vis enkelt innlegg
Gammel 29-04-07, 23:49   #73
Ani
Gjest

Sv: THEs dagbok

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Ja, en kan nok sammenligne dette litt med å slutte å røyke. Bare at det er enda vanskeligere med å slanke seg, for en må jo ha mat. Røyk kutter man jo ut (selv om jeg har full forståelse for at det også er vanskelig).

Det er viktig å få fokuset over på annet enn mat og prøve å finne andre måter og belønne eller trøste seg på

Jeg har lært masse om dette på Emmy-kurs og har virkelig jobbet med meg selv der, jeg har kommet langt, men det er utrolig rart hvor fort man går tilbake til gamle synder hvis man først får smaken.

Jeg husker jeg var på GR-kurs og hadde gått ned og jeg var så glad at jeg hadde lyst å gå hjem og feire med å spise mat og kose meg.

Tror det er viktig å spørre seg selv hvorfor man vil putte noe inn i munnen, er det fordi man er sulten eller fordi man har lyst på noe, kjeder seg, lei seg...osv.

Og spiser man et kakestykke så er det helt greit, kos deg med det, men det behøver ikke bety at man skal spise masse usunt resten av dagen, uka osv, fordi alt allerede er ødelagt (sånn tenkte jeg hvertfall før).

Ha en fin kveld, THE. Denne gangen skal vi lykkes og bli der!

Hva er Emmy kurs??

Svar med sitat