Vis enkelt innlegg
Gammel 02-05-07, 12:21   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Atkins og tante rød

Opprinnelig lagt inn av chili, her.

Jeg har visst om at jeg har candida albicans i snart 10 år, så jeg skriver hva jeg tror det kan komme av...
Det kostholdet de aller fleste har i Norge i dag, inneholder store mengder karbohydrater, mesteparten av disse er mel... Kroppene våre er ikke i stand til å "fordøye" så store mengder av raffinerte melsorter, så jeg tror det, i tillegg til at det selvfølgelig gir energi og metthetsfølelse, også sliter på kroppen å prøve å bli kvitt mengden "overflødige karber" ...

Når du så plutselig slutter å spise 4-6 brødskiver, 150 g pasta og 2 1/2 potet, + evt. 1 l brus e.l. hver dag, så reagerer kanskje menssyklusen like fort som fettforbrenninga gjør?


...Lang og litt klønete forklaring her, håper den er forståelig.

Jo, men hvorfor reagerer den? Hva er det som gjør at kroppen tydeligvis prioriterer å bearbeide karbohydratene? Hva er det som gjør at hos neon klarer kroppen fint å kombinere de to prosessene, mens hos andre må den ene legges nærmest død?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat