Vis enkelt innlegg
Gammel 03-05-07, 14:28   #7
Lasse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 46
Lasse er ny på veien

Sv: Kan noen av dere eksperter kommentere menyen min denne uka?

Ziggys tips om omelett med MYE smør i panna (et par spiseskjeer minst) funker bra for meg - ikke bruk væske i eggemassen, rør godt rundt så fort eggene er i panna og omeletten tar til seg fettet.

Selv har jeg en hurtigfrokost bestående av ett egg, ca en spiseskje smør, noen biter ost og skinke, litt salt og karri - røre alt sammen i en kopp - kjører i mikro i 2 min. Voila en slags eggemuffin som inneholder godt med fett. Bare å vippe ut av koppen og hive i brystlomma, spises på vei til jobb.

PS: Kan ikke få fullrost nakkekoteletter nok - utrolig velmarmorert kjøtt, masse fett. Vanlige koteletter har gjerne fettet "utenpå", noe som kan være tungt å svelge (sic) for mange. Entrecote er også et bedre alternativ enn ytrefilet tror jeg. Dropp kyllingbryst, spis heller grillet kylling med skinnet på. Ikke bak laksen (eller annen fisk), stek den heller i panna med masse fett. Det er mye å hente på tilberedningsfronten, mange matlagningsmetoder er dessverre "moteriktige" sunne.

Ser du spiser mange og varierte måltider, slik holdt jeg også på en stund før jeg fikk opp fettmengden i kosten - nå går det i færre måltider (ca 3 ganger om dagen) og mindre "erstatningsmat". Jeg mener at søtsuget også har blitt dempet ytterligere.

__________________

Sist redigert av Lasse : 03-05-07 kl 15:03.
Lasse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat