Sv: Søtningsstoffer...
Opprinnelig lagt inn av Moder'n, her.
Jeg er helt forvirret av alle disse kan og kan-ikke når det gjelder søtningsmidler, jeg! Hva er lovlig og hva er ei, egentlig? Noen sier de må slutte på -ose, men fruktose inneholder da masse masse karber i forhold til Splenda? Jeg liker Splenda veldig godt, men vil kutte det hvis det er fy. Er Canderel bedre å bruke? Eller er det også nei-nei?
I boken sin sier Torkild at bl.a. Pepsi Max kan man drikke ubegrenset av, mens andre her inne sier at det er fy-fy - ikke noe rart hodet snart faller av på en stakkars nybegynner. Håper noen kan oppklare litt her.
Jeg var heller ikke klar over at man måtte ha et visst forhold mellom fett, proteiner og karber - jeg har bare spist når jeg var sulten og telt karber og sørget for å få i meg fett, og har jeg brukt opp karbene og vært sulten så har jeg tatt meg en kjøttbit eller noe bacon. Vekten har jo ruslet nedover, så er det egentlig så veldig farlig om man ikke gjør dette til en vitenskap med masse utregninger og sånt, mon tro?
Når det gjelder ketolysekuren:
Søtningsmidler: Står skrevet om det i ketolyseboka fra side 107
Fett/proteiner/kh: Står masse om det i boka fra side 22 og utover.
Jeg har ikke tenkt så mye over forholdet fett/proteiner/kh. Jeg har passet mest på kh. Og har gått ned 12 kg på 3 mnd.
|