Jeg kjøper kyllingfilet på Svinesund. Den billigste er en 2,5kg pose som koster ca. 150. Den er ikke noe særlig, synes jeg. Men de 2kgs-eskene fra Gullfågeln (også ca. 150 kr), er etter min smak ikke noe dårligere enn prior sin i hvert fall, hverken når det gjelder smak eller konsistens. Og den er jo mye billigere.
Dessuten kjøper jeg som regel masse kalkunbryst til 59/kg, karbonadedeig, bacon, indrefilet av svin, kjøtt-, kalkun- og kylling-pålegg og litt forskjellig annet kjøtt.
Kjøper også Danone sukkerfri, 0,1% fett yoghurt m/ vanilje eller jordbær ( 1liters-kartonger), masse Lindt excellence sjokolade (19kr i Sverige, fant dem i en innvandrerbutikk i Oslo til 45kr ). I tillegg har mange av de svenske butikkene veldig bra vareutvalg, så jeg kjøper ofte ting som kanskje ikke er noe billigere enn hjemme, men som man må på Meny, Ultra, Maxi e.l. for å få tak i.
Jeg er også takknemlig for tips fra helsekosten. Sist gang skulle jeg kjøpe soyaflak der, men det hadde de ikke. (Heldigvis, etter det jeg har lært siden den gang ). Men ellers er jeg helt blank på den fronten. Er ikke noe flink til å bruke helsekosten her hjemme heller.
|