Vis enkelt innlegg
Gammel 06-05-07, 12:13   #17
kokonuts
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stavanger
Alder: 53
Innlegg: 31
kokonuts er på en erverdig vei

Sv: I dag er jeg skikkelig lei av dette her!

Jeg prøvde å lage OE brød etter ziggys oppskrift, syntes det var herlig å kunn spise litt brød igjen uten å gi opp kuren. lettvint å ta enskive med makrell, leverpostei eller salami/fårepølse, rekesalat mm. egentlig en god del pålegg vi kan spise. synes også det er godt til egg og bacon.
du finner ziggys oppskrift på forumet for optimaL ernæring, egen tråd om brødet, dersom du ikke har bakemix går det f.eks an å bruke linfrø som du tar i hurtigmixeren eller annnet grovt mel(du trenger bare litt. laget en variant selv siden jeg ikke klarte vente tilø jeg fikk tak i bakemix.

250 gr hasselnøtter
100 gr linfrø
1 ts. Bakepulver
1 ts seltin
7-8 egg
0,5 dl fløte
125 gram smeltet smør

Jeg kjørte linfrøene i hurtigmixeren til jeg hadde en litt melen masse, deretter nøttene. Helte blandingen i en bakebolle og blandet egg og smør i mixeren. Blandet alt i bakebollen og tilsatte fløte og salt. Helte deigen i en liten brødform med bakepapir. Steketid ca 40 min på 190 grader med varmluftsovn, lot brødet avkjeles i ovnen.

Takk igjen til Ziggy, for mange gode oppskrifter og ideer. Jeg ser mye lysere på lavkarbodietten nå som jeg kan spise brød

lykke til ikke gi opp

kokonuts er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat