Vis enkelt innlegg
Gammel 06-05-07, 21:15   #29
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Fedons utsøkte ostekake

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Hvis man måtte gange opp med 2,5, slik jeg leste det, så ville man måtte bruke 12,5 gelatinplater. Men, jeg skjønte at det ikke stemte, så da tok jeg 7- bare for sikkerhetsskyld.
Kaka ble som ostekake, men smakte ikke vanlig ostekake. Jeg synes den var grei, men ingen av de andre ostekakeelskerne likte den i det hele tatt.

Prøv en gang med vanlig mengde gele, så smaker den garantert mye bedre ! Den ER virkelig god altså. Hver eneste gang jeg lager den rekker den nesten ikke rundt bordet før fatet er tomt ! Og det er folk som virkelig "kan" dette med ostekaker. Den eneste som slår den er New York Style Cheesecake (se tidligere post) og på en god tredjeplass kommer Key Lime Cheesecake. Den første er ordentlig ostekake som stekes i ovn og den siste er kald med limegele.