Vis enkelt innlegg
Gammel 08-05-07, 23:50   #44
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Bytte/selge-tråd-ED-produkter

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg skjønner det men jeg synes ikke disse produktene helt kan sidestilles med reseptbelagte medisiner. I så fall, HVORFOR? Jeg bare lurer altså. Hvorfor er de reseptbelagte? Hva gjør disse så mye mer "farlige" enn feks. Nutrilett og lignende produkter? Jeg er bare nysgjerrig. De solgte faktisk disse produktene i helsekosten for noen få år siden, og barene selges på nettet på Lindbergs egen hjemmeside. Hvorfor tok de dem bort fra helsekosten?

Dette er IKKE de samme produktene som de solgte på helsekosten. De hadde et annet innhold. Barene som selges på nettet som til "hvemsomhelst" er heller ikke de reseptbelagte produktene.... ED produktene selges kun til de som har resept. Dette har jeg blitt for fortalt av en person innen Lindberg-systemet.

Så lenge det er reseptbelagte varer skal vi ha respekt for det. Det er faktisk ikke lov å omsette/selge reseptbelagte varer man selv har fått på resept - det kalles langing - for å sette det på spissen.

At man bytter seg imellom er på grensen, men siden de som bytter her inne så langt har vært hos lege og allerede er på Eurodiett har forumledelsen valgt å la det gå og tillatt det i forumet. MED en henstilling om å ikke selge til andre enn de man vet har resept selv.

Er noe reseptbelagt skal vi ha respekt for det. Om man ønsker å vite hvorfor det er reseptbalagt, er det beste stedet å henvende seg en Lindberg lege eller klinikk. Eventuelt helsedirektoratet som bestemmer hva som skal være reseptpliktig eller ikke.

Å starte en diskusjon om årsakene her inne har ingen hensikt. Man kan syns hva man vil om at det er slik, men en diskusjon vil uansett ikke endre det faktum at ED-produktene man får av lege er reseptbelagt.

Til dere som er på Eurodiett:
Vi har som sagt hatt en del som reagerer på og som lurer på lovligheten av denne byttehandlingen. Hittil har vi ikke sett det som noe stort problem.

MEN Blir det mye oppstuss/oppmerksomhet rundt det må vi be dere flytte evt. bytting/salg dere imellom til PM eller mail. Ber om forståelse for det om det går så langt.