Sv: Hvor mye trener dere?
Opprinnelig lagt inn av Nille, her.
Heia Bibba !
Winsor Pilates er en treningsform ala Pilates. Mari Winsor har laget et treningsprogram det er trygt å gjennomføre hjemme. Alt du trenger er et godt underlag og en DVD å følge. iallefall hadde ikke jeg klart det uten den. Å lese er noe helt annet enn å SE. Hun har 5-6 personer rundt seg som viser øvelsene hvordan de skal utføres. Du ser dem fra alle kanter. En av jentene gjør en "moderert" utgave av øvelsene, dvs. alternative måter å utføre dem på om du har vond rygg/nakke etc. etc. I tillegg snakker hun deg gjennom hele timen i detalj. Nå har jeg gjort programmet så mange ganger at jeg ikke behøver å se på skjermen, men hører hva hun sier. Du kan velge hva slags språk du vil ha kommentarene / gjennomføringen på. Jeg har valgt engelsk fordi jeg kjenner språket såpass godt og dessuten har en innebygget mistro til dårlige oversettere. Har ikke hørt den norske talen, så her kan jeg ikke uttale meg. Winsor Pilates er bygget opp ettet "dynamic sequencing", dvs. rekkefølgen, farten og rytmen øvelsene gjøres i medfører lav intensitet kalori forbrenning og bruker musklene på en måte som former kroppen og gjør deg slankere. Om jeg har vondter i kroppen (som jeg ofte har) blir ejg alltid bedre etter en økt. I tillegg er det hele veien/innimellom uttøyelser av alle musklene slik at du blir mindre "stiv" og får mindre gangsperr enn etter vanlig trening.
Kan absolutt anbefale og kjøpe DVD'pakken de har på TV-shop. Den koster 5-600 kroner for flere DVD'er og matte. Se www.tvshop.no . Jeg skal bestille noen andre DVD'er fra USA - fra www.winsorpilates.com . Men skal sjekke toll & moms først.
Den har jeg også, Nille.
Lår/bak delen er kjempefin, men mage-delen tok nesten kverken på meg første gangen. Tror jeg holder meg til vanlig sit-ups en periode til jeg kommer litt mer i form (tar 60 stykker i strekk).
Men i programmet sier hun at 2-3 dager i uka er alt som trengs. Og det er jo bare 20 minutter.
Holder virkelig det....?
|