Tråd: Solano;O)
Vis enkelt innlegg
Gammel 10-03-04, 16:09   #4
Carbokiller
Seniormedlem

Carbokiller sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Isomalt er laget av Sucrose. Tilhører gruppen sukkeralkoholer. Brytes ikke ned til syre i munnhulen og derfor ikke skadelig for tennene dine. Har et glykemisk index på under 5. Brukes som søtningsstoffer i div. godterier. Kan forårsake diare ved større inntak (som alle disse sukkeralkoholene gjør)

Hørtes godt ut..hvor fikk du tak i dem?

Jeg eter forøvrig både tyggegummi, Läkerol og diverse andre godterier med sukkeralkoholer uten å få noe utslag på stix. Nå snakker jeg ikke om STORE mengder, men hvis jeg føler at jeg har dårlig ånde eller vondt i halsen kan jeg i løpet av en dag spise 1/3 eske med Läkerol uten at det gjør noe. Kan gå en uke mellom hver gang jeg gjør det. Men visstheten om at jeg KAN gjøre det er godt å ha. Særlig v. halsbettennelse...

Sannsynligvis reagerer folk forskjellig på disse tingene og er jo så klart ingen Atkinsgodkjent kosthold.

Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat