Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-04, 09:26   #10
MHM
Ikke flink, men god...;-)

MHM sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 50
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Begod

Jeg annser lavkarbodietter for å være en måte å oppnå kaloriunderskudd på, noe som jeg annser som nødvendig for å gå ned i vekt.

Uenig med deg. Jeg anser lavkarbo for å være en måte å oppnå hormonell balanse på, som muliggjør fettforbrenning i det hele tatt (jmf lavere insulin f.eks.). Kaloritellerne er ikke opptatt av HVOR kaloriene kommer fra, og spiser ofte altfor fettfattig og proteinfattig til at det kan bli noe annet enn en KUR. De mister muskelmasse, kroppen går etterhvert inn i sparemodus pga lite fett i kosten, og det blir umulig å ha det som livsstil. Hva skjer når man øker kaloriene igjen? jo, kroppen har blitt en effektiv sparemaskin med lite muskler. Ikke så lett å holde på vekten da.... Ved å spise lite karbohydrater reguleres appetitten slik at sjansene for å få i seg for mye kalorier minskes. Men man kan faktisk spise en god del mer kalorier enn man trodde, nettopp fordi insulin går ned, glukagon opp, CCK (metthetshormon) opp, veksthormon øker osv. Jeg sier ikke at kalorier ikke betyr noe, men det er på en måte sekundært. Det som virkelig betyr noe for vekttapet, er hva slags hormonell balanse du er i.