Vis enkelt innlegg
Gammel 10-03-04, 21:28   #8
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Det blir som med voksne....en tøff avvenning må kanskje til. Men husk at det er mer enn sukker som fører til svingende blodsukker og gir barna lyst på søtt. Kanskje er vanlig brød for mye karbohydrater for et følsomt barn.

OG: Det er mye lettere å si nei dersom det ikke finnes i huset i det hele tatt. Det være seg syltetøy, potetgull, kjeks, is m.m. Slike ting man kanskje har "i tilfelle det kommer gjester".

Noen ganger overrasker barna. Jeg kunne IKKE tenke meg å ta Udo's choice på skje (orker ikke konsistensen ). Men jeg spurte 6-åringen om hun ville smake sunn olje, og det ville hun gjerne. Den var god! Og da 6-åringen vil, så vil i HVERTFALL 2-åringen...

4 år er forsatt en alder hvor man kan påvirke ganske mye. Og dersom man gir gode vaner hjemme, så får det stå sin prøve når de blir ungdommer og kjøper seg ting selv. Da har de en ballast som øker sannsynligheten for at de faller ned på den kosten de har vokst opp med. Og i mellomtiden har barna vært friskere og mer harmoniske.

Et siste råd: Involver barna i matlagingen - med råvarer. De blir nysgjerrige, og man spiser jo den maten man selv har laget!

Alt for barna

MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat