Sv: THEs dagbok
Opprinnelig lagt inn av Ani, her.
Husarbeid er alltid dritt!!! Når man går hjemme blir man mere fokusert på huset og hvordan ting er hjemme, man føler at folk forventer at man alltid skal ha et ryddig hus fordi man er så mye hjemme... Jeg er ikke noe flink til å ta huset, har jo så god tid, så det meste kan jo vente til i morgen ... sånn tenker jeg, og man blir jo litt sløv av det da. Så venter jeg alt for lenge til det blir helt uoverkommelig og jeg blir skikkelig sur og grinete å være i hus med Vet at jeg er heldig som er sykepleier og dermed lettere kan få reduserte stillinger,- tjener nesten det samme nå i 50% på natt som om jeg hadde hatt en 100% stilling på dag... så har jeg masse fritid, og synes jeg dagene blir alt for lange og kjedelige kan jeg ta meg en ekstravakt. Men dette var vel å strø salt i såret ditt sorry sorry sorry
Ha en riktig fin 17 mai i morgen. Klem
Nei for all del, jeg blir ikke snurt , problemet er vel et individuelt samfunnsproblem, for å si det sånn, menn er fremdeles ikke forventet å ta like stort ansvar fra arbeidsgivers side, selv om (i allefall min) tar halvparten (eller bortimot) av ansvaret. Han jobber i det private, og det er fremdeles umulig for ham å foreslå redusert arbeidstid, og å være hjemme med sykt barn er også temmelig ugreit. Jeg har jobbet i det offentlige, og der har det i større grad blitt tatt ut ulønnet perm blant de yngre fedrene, og full aksept for dette.
Håper dette endrer seg frem mot neste generasjon, tror en islandsk permisjonsmodell kunne helpe på.
Uansett, i dag er det 17.mai, prøver å legge en mat-strategi for dagen, det slo meg at det blir mye godt å spise rundt meg i dag... SÅ jeg får lov til å spise salater, kjøtt og litt ost, har jeg bestemt. Har gått ned (veide meg i dag) 600 g. Tror det går litt treigere nå fordi jeg ikke er flink nok til å holde meg til dietten.

|