Tråd: THEs dagbok
Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-07, 15:47   #164
THE
Seniormedlem

Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
THE er ny på veien

Helsecoach

Helsecoach kostet om lag 5000 for et år, og innebar vel omtrent 10 oppfølginger. Gikk til lege i begynnelsen, så til ernæringsfysiolog noen ganger i forbindelse med oppstart av fase 3, tror jeg det var, og så tilslutt til en ernæringscoach to ganger, den siste gangen betalte jeg selv. Der ble jobbet vi litt med hva man tenker/føler når man overspiser, lære seg å kjenne etter hva kroppen sier, og særlig det å slutte med å være så overfokusert på vekt, bl.a å veie seg MAX en gang i uka. (Det var en begynnelse, men tror godt jeg kunne ha gått videre og tatt mye grums med en psykolog).

Jeg var på mange måter desperat etter bl.a å ha gått 4-5 Grethe Roede kurs og bare gått ned 5 kilo første måneden. Følte at dette måtte være min siste sjanse til å kunne gå ned i vekt. Det var veldig ok å følge dette opplegget, ikke for tett, og ikke for slapt, fikk masse gode råd og siden det var gjentatte ganger, også spurt om alt det man glemmer å spørre om når man ellers er hos legen. I tillegg hadde de ringetid hver uke, men det benyttet jeg meg ikke av.

Det som var en strek i regninga, var at vi bestemte oss for å få et barn til omtrent 3 måneder etterat jeg hadde begynt, og vips, var jeg gravid, så det meste av tiden var jeg gravid, og veeeldig kvalm, så de gode vanene forsvant gradvis, uten at det kanskje tok helt av, likevel, ti kilo til overs etterpå (+de gamle, selvfølgelig) ift til da jeg ble gravid. Så derfor er jeg i gang igjen!

THE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg - sånn ca.. Svar med sitat