Sv: Hjerteklapp - angst eller kroppslig reaksjon på kostholdsendring?
Det var et veldig godt spørsmål
Jeg har vært plaget med angstanfall tidligere, og da når jeg får det, kommer alt som jeg beskrev i første post samt at jeg blir veldig urolig i kroppen, jeg blir redd, klarer ikke å tenke rasjonelt og får en slags "flukt" følelse.. vanskelig å beskrive.. En periode når jeg var mye plaget, torde jeg omtrent ikke å gå ut, på butikker, være alene hjemme.. blir mye angst for angsten, altså at jeg var redd for å få et angstanfall i en situasjon der jeg ikke bare kunne "gjemme" meg, stikke av.
Klarer ikke å forholde meg normalt til andre, og må være ilag med noen jeg kjenner og som vet at jeg har angst og beroliger meg.
jeg har ellers vært veldig åpen om dette til familie, venner og på den forrige jobben min, og det gjorde det mye lettere/tryggere at de viste om det, for da slapp jeg å bekymre meg for hva de skulle tro hvis jeg plutselig bare måtte gå hjem (feks fra cafebesøk).
Har vært veldig bra lenge nå, og har det veldig godt, så jeg tror nok at det denne gang var mer stress enn angst.. men det har jeg ikke tenkt på før i ettertid
Litt rotete skrevet, men håper du skjønte litt av forklaringen
|