Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye
Hei, tenkte jeg skulle legge inn en liten presentasjon av meg selv. I likehet med mange andre har jeg sakte men sikkert spist meg inn i sykelig overvekt, tro mot Statens Ernæringsråd, godt hjulpet av Grete Rode, Libra etc. I takt med at kiloene snek seg på ble aktiviteter stadig tyngre for til slutt å utebli mer eller mindre fullstendig.
Jeg har ikke tall på de gangene jeg har forsøkt, og klart å gå ned i vekt for en stund, bare for å fyke rett til værs så snart det rigde kost-regimet ble lagt til side (uten at jeg på noen måte "fråtset").
Første gang jeg merket et skikkelig hopp på vekta var da jeg begynte med p-piller (i 1985), det gav meg 15 kg på 1 år. Da kutta jeg, og har aldri brukt hormonpreparater siden, og det kommer ikke på tale igjen, noen sinne! Siden har vekta økt for begge svangerskapene.
I november bestemte jeg meg for at nok er nok, og startet med Atkins. Senere kom jeg over ketolysekuren, og ligger og vipper mlm disse retningene. Er nok nærmest ketolyse, tror jeg, da. Uansett, på tida fram til nå har jeg gått ned 25 kg (opp 0,4 siste uke, men har mensen så det legger jeg ikke veldig stor vekt på), og det med 4 uker innlagt hvileskjær i jul og påske der målet var å holde vekta.
Med disse minus 25kg har jeg nådd 1/3 på vei mot endelig mål som er totalt minus 75 kg. Da vil jeg veie omlag 70 kg, noe som er mitt mål (og da vil jeg gladelig legge meg under kniven og skjære bort det som er til overs av "dauskinn"). Så, ja, jeg hører definitivt hjemme i dette forumet! Er ikke i tvil om at jeg vil klare det, har mange gode hjelpere, både hjemme, på jobb, blant venner samt en fantastisk fastlege som heier på meg ukentlig.
Har lest mye her på lavkarbo.no, også før jeg registrerte meg. Utrolig bra sted for insiprasjon og opplysning, det og dere har noen "aksjer" i at jeg har lyktes så langt, dere også, HEIA, HEIA og TAKK, TAKK!!!
beste hilsen
meg 

|