Vis enkelt innlegg
Gammel 23-05-07, 00:51   #12
Sondre
Medlem

Sondre sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Sondre har en fantastisk aura rundt segSondre har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Null karbo + Styrketrening = Framgang?

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

Ja, ja, er enig i at det er sunt og viktig å trene, men venter fortsatt litt jeg. Har ikke bedrevet noen som helst trening for å gå ned til nå, og venter til jeg er litt lettere før det blir innsats som kan kalles trening. Er redd for belastningsskader (veier fortsatt minst 50 kg for mye). Så, da får det heller være at jeg skyter meg selv i foten (kan ikke bli mer halt enn jeg er).

mvh

Jeg har i utgangspunktet ingen peiling på din situasjon eller hvordan veldig overvektige mennesker reagerer på trening eller hvor farlig det kan være.

Men når det er sagt, så vil jeg si du skyter deg selv i foten. Hvis du er såpass overvektig så bør du definitivt starte fysisk aktivitet og trening med en gang. Dette vil øke forbrenning din, det vil aksellerer vektreduksjonen og det vil styrke kroppen din slik at du kanskje unngår belastningsskader i andre sammenhenger (som f.eks. jobb).

Kamerat av meg var veldig overvektig, han trener nå knallhardt og spiser veldig sunt og riktig. Det er helt utrolig hvor stor forandring han hatt og jeg er importert over ham, og det har skjedd over relativt kort tid.

Du bør komme i gang med dette allerede imorgen. Kjøp deg noen vekter som du kan ha liggende hjemme, men aller helst få deg abonnement på et treningssenter. Det gjør at du får fokusert treningen bedre og det er inspirerende med andre rundt deg. Hvis ikke du har penger, så start med å gå/jogge litt, alt annet enn å vente. Kom igjen! Håper du holder oss oppdatert og håper du kommer igang, vil veldig gjerne høre hvordan det går.

Sondre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no Svar med sitat