Vis enkelt innlegg
Gammel 23-05-07, 01:21   #13
sma
Seniormedlem

sma sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 46
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Null karbo + Styrketrening = Framgang?

Opprinnelig lagt inn av Sondre, her.

Har dog alltid tatt blanding av karbohydrater og proteiner (shake) etter trening. Det er veldig viktig å få i seg nok av karbohydrater etter trening, bare passe på at dem har lav GI så det ikke gir deg noen form for "kick".

Viktig å trene både anarobisk og aerobisk hvis man ønsker å gå ned i vekt med trening. Hvis man bare gjør den ene tingen, så reduserer man muskler sammen med fettet og det er aldri ønskelig.

Slanking uten trening er som å skyte seg i foten når man er på jakt!

Som den ikke-treningsfriken jeg er så lurer jeg på hvorfor man må ha karbo etter trening? Det er jo proteinene som bygger muskler.

Hvordan kan du si at man reduserer musklene dersom man bare trener styrke eller kondisjon? For jeg tenker jo at dersom man trener styrke så mister man i alle fall ikke muskler, og for å trene kondisjon så bruker man vel også muskler.. Så forklar meg gjerne.

Til sist skjønner jeg at du trener en del, og det er vel og bra. Men hva du mener med trening, og hva jeg mener med trening er helt sikkert to helt forskjellige ting.

Jeg kan absolutt slanke meg uten å gå på treningsstudio for å trene styrke og/eller kondisjon. Det er det også flere her inne som har bevist. Men kanskje ikke ved å sitte i godstolen og kikke på tv. At det er fordeler ved å være i aktivitet er jeg helt enig med deg i. Men på andre punkter igjen så er jeg ganske uenig.

Så come on - enlighten me!

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat