Sv: Noen på egenkomponert her?
Opprinnelig lagt inn av Sondre, her.
Jeg spiser selvsagt ikke børd som proteinkilde, jeg var kanskje litt uklar der Jeg spiser brød for fiberen sin skyld, og tar proteintilskudd for å få dekket proteinbehovet. Har prøvd meg litt med bønner og linser men er kresen av natur, men det kommer nok med tiden.
Få kontroll over blodsukkeret er noe jeg mener er viktig og føler jeg har relativt bra kontroll nå. En brødskive eller to om dagen er absolutt ikke noe som påvirker meg og kan umulig tro det påvirker noen for mye (så lenge man tåler det).
Folk jeg jobber sammen med spiser 6-8-10 brødskiver til lunsj, hver dag. Orker ikke tenke på hvor mye brød de spiser til frokost og kvelds.
Der ser vi hvor forskjellige folk er
Jeg har skjønt mye mer hvordan kroppen min fungerer de siste ni månedene. Jeg har nok også en intoleranse for hvete, ettersom en brødskive eller to om dagen setter meg ut av spill. (Jfr: jula, hehe.... Oppblåst mage og kløe og slapphet etter bare et par skiver, eller et par lefser... Nå vet jeg bedre med tanke på planlegging).
Som du sier, Sondre, en eller to om dagen av grovt brød, er uansett bedre enn en kneipp om dagen..! Men for meg og en del andre er det altså nulltoleranse. Da er det kryss i taket med f.eks Ziggy sine lapper, eller noe så enkelt som et salatblad med pålegg på!!

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|