Vis enkelt innlegg
Gammel 23-05-07, 17:34   #8
Dolphin
Seniormedlem

Dolphin sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Bergen
Alder: 46
Dolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjent

Sv: Kan man komme i ketose med BMI på 20?

Iset: Vel da får skaldemann ta det opp med fedon
Og ja jeg er ganske sikker på at kroppen vår trenger noe karbohydrater bl.a. fordi hjernen vår fungerer best med karbohydrater som næring og fordi karbohydrater faktisk er en naturlig del av kroppssammensetningen vår og viktig for at musklene vår skal kunne fungere bra. En helt annen diskusjon er hva slags karbohydrater man putter i seg og hvor mye....

Hva skaldeman angår kunne jeg ikke bry meg mindre hva han sier....dette er en mann som etter hva jeg har forstått ikke har noe bakgrunn innen verken menneskelig fysiologi eller ernæring og bare har "funnet" ut ting av seg selv...nå påberoper han seg å være en slags guru som vet så mye bedre enn alle andre. Er mot alt som har med ekstremisme å gjøre og mener at verken for mye eller for lite av det ene eller det andre er positivt. Viktig å finne en balanse mellom ting også når det gjelder kosthold. Og når han i tillegg kun nevner fysisk aktivitet i en bi setnig _ " ja bra hvis man får det til for helsens skyld..." så blir jeg særdeles skeptisk. Fysisk aktivitet har gjerne ikke så mye å si for vekten vår, men det har særdeles mye å si for andre ting - immunforsvar, bentetthet, muskletyngde og funksjon etc etc. Så da velger jeg heller å stole på både min fysiologiprofessor som har mange års erfaring med både ernæring og toppidrett, samt legen min ( fedon klinikk) som faktisk er spesiealist innen indremedisin og ernæring....

Dessuten å oppfordre folk til å kutte ut et eller annet for å tape vekt som av helsemessige årsaker slett ikke har behov for å tape vekt og som fint kan tåle et normalt variert kosthold bare de balanserer det bedre, mener jeg er direkte uforsvarlig og uetisk.
Alt for mange - speiselt jenter - syter og klager over "de 5 kg" for mye - buhuu...hvordan bli jeg kvitt dem....istedet for å tenke på kroppsammensetningen sin og at det de kanskje faktisk heller trenger er bl.a. få opp muskelmassen sin og skal man få det til er faktisk den beste måten å gjøre det på å TRENE, samt få i seg tilstrekkelig med proteiner, sundt fett og noe lavglykemisk karbs.

Sist redigert av Dolphin : 23-05-07 kl 17:41.
Dolphin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Ketogen Kost Svar med sitat