Vis enkelt innlegg
Gammel 23-05-07, 22:52   #22
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Kan man komme i ketose med BMI på 20?

Opprinnelig lagt inn av Dolphin, her.

Frøy enig med deg

Iset: jeg har mine tvil når han faktisk har stått på tv og sagt at han lenge levde nesten bare på bacon, pølser og biff. Hver dag spiste han masser av bacon skrøt han av....noe som jeg tviler sterkt på er særlig kunstig for kolestoroelt hans - mye enmettet fett er ikke bra. fett er ikke bare fett det heller...er ikke likegyldig hva man putter i seg av det akkurat som det ikke er likegyldig hva man putter i seg av hverken proteiner eller karbohydrater.

Pølser spiste vel Skaldeman lite av, iallfall vanlige pølser. Men uansett så er mettet fett bra for oss, så lenge vi ikke blander det med raske karbohydrater. Dette kan du finne masse informasjon om overalt på dette forumet og ellers på nettet, selv om du også finner informasjon om det motsatte. Kolesterolet øker IKKE av fett alene, med unntak av transfett tror jeg. At mengder av bacon ikke er så sunt kan jeg godt være med på, men ikke pga. fettet, heller pga. nitritter og salt. Det finnes overhodet ikke vitenskapelig belegg for at mettet fett alene skader verken blodårer eller hjerte, ei heller øker kolesterolet.

Link for deg:

http://forum.lavkarbo.no/showthread....light=innbarka

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat