Vis enkelt innlegg
Gammel 24-05-07, 10:14   #25
Manina
Utforsker

Manina sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 59
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Null karbo + Styrketrening = Framgang?

Opprinnelig lagt inn av Sondre, her.

http://php.iform.no/pub/art.php?id=130

"I løpet av 16 uker gikk alle grupper ned i kroppsvekt. De som bare endret på kosten mistet imidlertid nesten kun muskelmasse - mens hos de som trente, eller både trente og endret kosten skyldtes vekttapet nesten utelukkende mindre fett (de økte faktisk i muskelmasse!)."

Som jeg sier, det er viktig å ikke lure seg selv når det gjelder slanking. Det er ingen lett oppgave og trening er absolutt så viktig.

Dette gjelder slanking på lavkalori. Folk her går på lavkarbo, og mange er i ketose. Da gjelder ikke lenger dette. For kroppen har tilpasset seg å bruke ketonlegemer i stedet for karbohydrater.

For noen passer det fint å drive hard trening. Det gjør det slett ikke for alle. Men moderat trening, mosjon og mest mulig fysisk aktivitet tror jeg er veldig bra! Men for helsa sin skyld, ikke for å gå ned i vekt. Og så må en selv få motivasjonen til å trene og å bevege på seg.

Har man et veldig rolig liv, er det om å gjøre å begynne i det små. Gå mer, få frisk luft, ta trappa, vask gulvet, kost terrassen, lek med unger, gå tur med hunden, begynn på dansekurs, osv. Alt etter egne behov og ønsker.

Selv kan jeg ikke trene altfor hardt. Tar jeg meg helt ut, blir jeg helt gåen etterpå, og den effekten sitter igjen lenge, lenge. Sånn har det vært lenge, altså mange år før jeg begynte på lavkarbo. Har antagelig noe med stresshormoner å gjøre. Men nå orker jeg mye mer enn jeg gjorde før! Sakte men sikkert har jeg økt aktivitetsnivå i hverdagen, og antall timer trening.
Det jeg har mest godt av, er utendørs aktivitet. F.eks. en vanlig gåtur i dagslys. Og det har gitt meg mest motivasjon til å fortsette å bevege meg.

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat