Sv: Null karbo + Styrketrening = Framgang?
Hadde egentlig regnet med at jeg hatt sagt mitt siste ord i denne tråden men vil bare komme med noen raske kommentarer.
1. En person vil aldri klare å gjøre mer fysisk aktivitet enn hva man klarer og tåler. Personer som er 50kg overvektig klarer kanskje ikke å jogge, men det er heller ikke budskapet eller anbefaling. Anbefalingen er å inkludere så mye fysisk aktivitet som er mulig, til man kommer opp på et nivå hvor man kan drive aktiv trening.
2. Føler at betydningen av fysisk aktivitet og trening blir litt gjemt bort i kommetarene her, uansett hvilken diett man bruker for å slanke seg, så er trening også viktig. Kanskje vi har litt dårlig kommunikasjon på forumet her og at vi ikke har helt klarhet i hva som er økt fysisk aktivitet og trening. Økt fysisk aktivitet er fundamentalt nødvendig og hvis man klarer trening så er det veldig positivt.
Så Kula, håper ikke du fortsatt mener at det jeg sier er sprøyt. Jeg håper også at themonk har tenkt/skrevet veldig feil når han sier at diett alene vil øke muskelmassen.
Til slutt vil jeg bare kommentere at hva man spiser etter trening er ikke hipp som happ. Vi reagerer alle veldig forskjellig og man må lytte til kroppen sin. Det viktigste er at man får i seg næring fort etter trening, og at man spiser rikelig og riktig i timene som følger etter trening.
Carisma, det finnes mange former for lavkarbo dietter, min egen består av mer proteiner mens andres består av mer fett. Lavkarbo i seg selv er ikke en beskyttelse mot å unngå muskeltap, eller er det? Du har sikkert rett at undersøkelsen gikk på kaloritelling, noe som ingen bør følge 
Budskapet mitt var heller ikke at karbohydrater er nødvendig ved trening, men at mange års erfaringer fra professjonelle, undersøkelser og personlig erfaring tilsier positive effekter av det (jeg skal prøve noen uker uten karbohydrater etter trening nå, men jeg er ikke i ketose og jeg får ikke i meg nok fett, så det spøker...). Jeg prøver bare å si, ikke dropp treningen uansett hva du gjør 
|