Sv: Ketolyse-pause
I ketolyseboken står det noen råd ved dårlig vekttap. Jeg har en eldre utgave, men det står sikkert i den reviderte utgaven også?
Jeg merker selv at jo mer jeg går ned, jo vanskeligere blir det. I mai i fjor veide jeg på det meste 106 kilo. Men da var jeg høygravid, og noen uker etter fødselen var jeg 97 kilo. Jeg har veid over 85 kilo i over 10 år. Nå i dag var jeg endelig 84,7, men jeg har ligget litt over 85 kg i flere uker. En uke 85,6, noen dager ettter 86, så 85,7, 86,1, 85,3... Opp og ned, opp og ned. Kroppen min vil ikke at jeg skal gå under dette platået. De første 10 kiloene er en lett sak å bli kvitt i forhold til de 10 siste. Sånn er det bare. Kroppen vil lagre fett i tilfelle hungersnød.
Men tilbake til deg: Torkil råder en til å kutte ned på karbohydratene til maks 10 g daglig og ikke noe koffein fra kaffe, te, cola light, solo pluss m.m. Jeg synes å huske at du bruker en del kunstig søtt og lettbrus? Er det koffein i brusen du drikker? Han skriver ikke noe om kunstig søtstoff, men mange opplever det som en "partystopper".
Prøv det en uke og se om det hjelper.
|