Vis enkelt innlegg
Gammel 27-05-07, 01:58   #10
Dolphin
Seniormedlem

Dolphin sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Bergen
Alder: 46
Dolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjent

Sv: En meget god og informativ artikkel om PCOS

min insulinresistens stammer nok helt tilbake til jeg var liten da det ble oppdaget at jeg hadde nedsatt glukosetoleranse, men etter noen år "vokste" jeg det av meg liksom - or so i thought - og fikk aldri noe ordentlig oppfølging veren av lege hjemme eller andre steder.....og som årene har gått så har uforsiktighet med kosthold og uvitenhet om at jeg hadde dette problemet helt sikkert gradvis forrverret tildstanden, men heldigvis ble det opp daget forhåpentligvis tidsnok til an noe kan gjøres med det og det bare pga. at jeg var lei av å ha en mage som ikke tod til resten av kroppen og til stadighet ble mobbet o.l. Hadde sett meg lei på det og følte at tiden var inne for å gjøre noe, men av vanlig lege var det ingen hjelp og få og ellers var det bare kommentarer som " ja, men det gjelder bare å bli litt mer disiplinert og trene mer!" :P
- noe som nå da viser seg at uansett antakeligvis ikke hadde vært nok.

Så jeg gikk opprinnelig til en kosmetisk klinikk for å høre hva de kunne hjelpe meg med ifht problemområdet mitt og det kunne de selvsagt gjøre noe med, men anbefalte meg legen jeg går til nå og å få utredet om det var en dypereliggende grunn til at alt "samlet seg" på magen uansett hvior "flink " og fysisk aktiv jeg var. Og nå har jeg altså fått svaret...

Er glad for det, men syns også det er vanskelig å se for seg hvordan livet mitt blir videre med dette her. Akkurat i dag er det veldig tøft iaf. føler at alt er fryktelig urettferdig og at ting bare er trist og leit hva mat angår.....