Vis enkelt innlegg
Gammel 24-11-04, 13:14   #3
MHM
Ikke flink, men god...;-)

MHM sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 50
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Vitamin D

Sitat Fedon Lindberg, skrevet i et ukeblad:
"Et kosthold som er fattig på karbohydrater, rikt på proteiner, grønnsaker og omega-3, kan bidra til at kvinner med PCOS blir friske - og til og med gravide. Metformin (Glucophage) er et medikament som bidrar til å bedre insulinresistens. Nå har imidlertid forskere funnet ut at kvinner med PCOS har lavt nivå av D-vitaminer. I studien fant man at normalisering av D-vitamin-nivået i blodet førte til normalisering av menstruasjonen til over halvparten av kvinnene i løpet av to måneder. Noen ble også gravide. D-vitaminet er egentlig ikke et vitamin, men et hormon som vi normalt ikke trenger å få via kosten. Kroppen kan selv lage D-vitamin fra kolesterol - forutsatt at vi får nok sol (men det gjør vi garantert ikke i Norge). Hvis du ikke får nok sol, bør du ta tran, eller vitamin D tabletter. Uansett bør du få legen din til å teste nivået av D-vitamin i blodet. Mange kan få seg en overraskelse her."