Vis enkelt innlegg
Gammel 28-05-07, 16:05   #12
Dolphin
Seniormedlem

Dolphin sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Bergen
Alder: 46
Dolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjent

Sv: Se på magebildene mine?

Smula:
Styrketrening er bra jo fordi en økt muskelmasse vil øke fettforbrenningen, MEN større magemuskler som det her snakkes om vil også medføre at det utenpåliggende magefettet presses ut og dermed ser større ut hvis du skjønner hva jeg mener.
Problemet er at mange trener sit- ups feil - de bare "løfter" seg opp uten å "sette" de dype magemusklene først og holde magen inne og dermed blåser ut magemusklene istedet for å stramme de....vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette skriftlig.

Når man trener styke kan man enkelt si alle muskler har en motpart som gjør den motsatte jobben av de selv. Biceps brachi bøyer albuen, mens triceps brachi strekker den - f.eks.
For hver reaksjon er det alltid en motreaksjon og dette kan overføres også til hvordan musklene våre jobber. For at biceps skal kunne bøye armen må triceps da altså slappe av....
Men dette var litt utenfor poenget mitt. bare nevnt som litt forklaring. Anywways - for å få balanse i kroppen er det viktig å trene "begge sider". Trener man mage må man også trene rygg, trener man bryst må man også trene øvre del av ryggen, trener man forside lår bør man også trene bakside etc etc....hvis ikke kan det på sikt oppstå ubalanse, feilbelastninger og siltasje og det var vel det photobscura ville frem til.