Vis enkelt innlegg
Gammel 28-05-07, 16:12   #13
Dolphin
Seniormedlem

Dolphin sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Bergen
Alder: 46
Dolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjent

Sv: Se på magebildene mine?

Photobscura: lite hjelp å ha sterke magemuskler hvis ryggmusklene er til stedet for å motbalansere - bl.a. derfor det å ha dyp stabiliseringsmuskulatur på plass er så utrolig viktig fordi den støtter ryggsøylen.

dette vet jeg både av egen erfaring ( har bra sterke magemuskler uten at det har hjulpet ryggen noe særlig) og utfra at jeg vet mange toppidrettsutøvere som er knallgodt trent både når det gjelder magemuskler og de store " utenpåliggende" ryggmusklene, men likevel sliter med ryggproblemer nettopp fordi de dype stabilisatorene ikke gjør jobben sin.

Dermed blir de store musklene som kan sammenlignes med sprint/ travhester stående å jobbe knallhardt over tid ( ment til å jobbe hardt i korte perioder) mens arbeidshestene ( stabilisatorne) har dratt på langferie....da kan du selv tenke deg resultatet