Vis enkelt innlegg
Gammel 24-11-04, 21:58   #1
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs
Thumbs up

krem til kakene

Jeg lagde atkins dekadente sjokoladekake, men syntes den ble litt tørr alene (eller bare med pisket krem), kan være jeg stekte den litt for lenge, men jeg satte resten i kjøleskapet over natten. Jeg tenkte jeg ville gjøre den saftigere med å lage fyll/krem til, så jeg gjorde så her:

1 dl seterrømme
2-3 gode ts usøtet kakaopulver
søtning etter smak (jeg brukte natreen pulver)
evt noen dråper vaniljeekstrakt

Først piska jeg seterrømmen stiv, så blanda jeg inn alt det andre og rørte til alt var jevnt fordelt. Så delte jeg det kakestykket jeg ville ha i to på langs, og la krem i mellom og på toppen (her er fyll nok til to kakestykker). Resultatet var NAMME! Kaken ble skikkelig saftig og god, med HØY smakelighet (ihvertfall for meg!). Kaken fikk en voksen (kraftig kakaosmak) og den syrlige rømmen gjorde susen for saftigheten og mildheten.

fare for at denne kaken kan bli en gjenganger i huset oftere enn den burde! Tjihi!

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat