Lise
Sitat:
Kansje du kan affirmere at du foretrekker mat, friske grønnsaker og frisk frukt at snop ikke lengre tiltaler deg (mens du visualiserer at du skyver det unna deg om du blir tilbudt).
Smosje
Sitat:
Forresten, finn ut om du liker best RÅ eller KOKTE/STEKTE grønnsaker.
Kanskje du kan lage en suppe med forskjellige grønnsaker i. Liker du fårikål? Liker du bolognese-saus? Prøv å tenk på retter du liker som består av masse grønnsaker selv om vi ikke tenker på egentlig at det er mange grønnsaker i dem!
Smosje
Sitat:
Ja, også en ting til: Motivasjon til grønnsakspising (bortsett fra at det er veldig SUNT, at du får masse viktige NÆRINGSTOFFER osvosv ): Du vil gå fortere ned i vekt om du spiser grønnsaker i TILLEGG til det du allerede spiser!!! 
Anne
Sitat:
Ha litt forskjellige grønnsaksbiter i eggeomeletten din; Vårløkbiter, squash, paprika, noen broccolirester(små biter), tomat (oppå)....alt på en gang eller bare det du har i huset...nam nam..også så ser det så delikat ut da gitt.
MHM
Sitat:
Men helt konkret er mine forslag: Bruk fryseren! Ha alltid forskjellige typer bær og wok-grønnsaker og frosne kokegrønnsaker tilgjengelig. Ha alltid egg og kalkunskinke på boks tilgjengelig. Samt knekkebrød og bokser med makrell i tomat. Vips så kan du lage de lekreste omeletter, wokretter, smoothies eller ta et raskt knekkebrød. For krydderier og kreativitet har du allerede, ikke sant?
MHM
Sitat:
Aller først: IKKE si til deg selv at du ikke er flink..... Formulert på en bedre måte; fortell deg selv at du er glad i å lage sunn mat for å gi kroppen din riktig drivstoff. Fortell deg selv deg mange ganger hver dag.
Og så finner jeg ikke den tråden jeg leter etter med flere gode gamle grønnsaktips...