Sv: Når vekta stopper!
Opprinnelig lagt inn av Siss1, her.
Men vekta står BOM STILLE! Har vært veldig streng siste mnd (maks 20 g pr dag), men vekta står stille! Jeg ønsker å gå ned bare 3-4 kilo, så det er ikke krise, men veldig irriterende....Noen råd???
Kanskje du allerede har nådd din idealvekt? Hvis du spiser lavkarbo med ca. 50 g karbo pr. dag så går du neppe opp, uten at jeg vet din toleransegrense for karber. Dette må du prøve deg frem på. Prøv å følg denne kosten fremover (helst resten av livet ditt) så vil du kanskje gå opp i muskler og minke fettandelen på kroppen din så du blir fastere i kroppen (uten at jeg sier at du er slapp i fisken da) 
På lavkarbo så vil kroppen selv regulere vekten. Har du overflødig fett så vil du miste det hvis du følger denne måten å leve på! Kroppen vet det. Så ikke bekymre deg.
Evt. proteintilskudd sier treningsveiledere at du skal ta innen 1 time etter trening. Men dette stemmer ikke på lavkarbo. Med denne kosten trenger du ikke proteintilskudd. Nå vet jeg ikke hva du trener, men regner med at det er med vekter ettersom du spør om dette?
Jeg kan si av mine egne erfaringer. Da jeg trente hos Personlig Trener på Majorstua med hard styrketrening 2 ganger i uka i 3 mnd, så han at jeg måtte ta proteintilskudd. Men jeg sa at jeg spiser lavkarbo med mye proteiner så det trenger jeg ikke. Han var ikke helt begeistret for dette, jeg betaler jo ganske mye for å trene hos ham som han sa. Så han ville ikke risikere noe f.eks. at jeg hadde treg fremgang. Men så etter 3 mnd. så vi på fremgangen i styrke og hvor mye jeg løftet og han ble virkelig imponert. Han sa at: "ja dette var noe nytt for meg, men det er jo mye proteiner du spiser så det burde jo funke bra".
Nå har jeg en annen kropp enn den gangen men jeg skal nok komme tilbake! 
Forøvrig vil du merke at du ikke trenger å slite deg ut og trene masse for å holde vekta på lavkarbo.