Vis enkelt innlegg
Gammel 06-06-07, 10:38   #15
chili
Seniormedlem

chili sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 53
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Låtsas vara någon annan..

Opprinnelig lagt inn av chili, her.

Kanskje dumt å starte opp med en journal på en dag som i går... Men gjort er gjort.

Gleder meg til å få kjøpt Atkinsboka. Inntil da spiser jeg lavkarbo uten å regne og veie.

---------------
Jeg må skrive litt om selvbilde her.

Selv om det blir privat, så er det viktig for meg å bli mer bevisst om hvorfor jeg overspiser/trøstespiser. Jeg har holdt på med det siden tenåra og veit at hvis jeg ikke gjør noen forandringer nå, så vil vekta krype opp til 100 kg og forbi.
Jeg har veid over 90 kg før, og da hadde jeg et helt tragisk syn på meg selv. Kunne ikke se en eneste positiv ting ved meg selv, trodde jeg var bare stygg og ekkel og at resten av meg var like ille... Jeg var kjedelig, ikke noe verdt, hvorfor skulle noen bry seg om å bli kjent med meg... Dette var tanker jeg holdt for meg selv. Med unntak av 1 venninne som også sliter med overvekt: vi kan dele sånne tanker, og det er veldig befriende.

For 5 år siden veide jeg 94,5 kg. Da våkna jeg og prøvde å slanke meg. Først en faste som varte i 5 dager: gikk ned 4 kg og opp 3 med en gang. men så er ikke faste en slankekur heller...Så fra 93,7 kg klarte jeg å gå sakte ned i vekt ved å spise salat m ditt og salat m datt, knekkebrød osv. Vanlig middag ble det hver dag(; må det med barn i huset.) Og så måtte jeg tvinge meg selv til å ikke kjøpe godteri. Bare på lørdager... Dette var ganske pinefullt. (slankinga) Jeg skreiv ned hva jeg spiste hver dag(strt sett) og hva jeg veide nesten like ofte.
Jeg har veid mellom 72 og 88 kg de seineste åra, men har nå gått fra 82kg i mai/juni til 93 kg i des. Jeg har lange perioder hvor jeg spiser sunt og lange perioder hvor det blir trøste/overspising.

Dette nye kostholdet gir meg håp om at det går an å forandre seg.

Tror sukker blir som et slags narkotika: du blir avhengig, for det første, og dessuten sløv og likegyldig. Deppa... I det heletatt. Har dessuten innsett at jeg har vært "hekta" på karbohydrater også. Aldri et måltid uten...

Startvekt:93
med BMI på 33,5
(Høyde: 167 cm)

Delmål 1: 91 kg
delmål 2: 86 kg
delmål 3: 72 kg
endelig mål: 68-65 kg.

chili.

Hei, monaw.

Jeg har klippa inn et innlegg fra journalen min her, (innlegg nr. 2) fordi jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver.
Jeg la på meg ca. 27 kg i 2000, og veide da til slutt 94.5 kg. Jeg er 167 cm høy, så var ganske så tykk...

Jeg følte meg også bare stygg, p.g.a. overvekten, jeg kunne ikke se en eneste bra ting ved meg selv, og det gikk vel verst utover selvfølelsen min. (spesiellt det å tørre å snakke med gutter..)
- Å tørre å håpe på at noen skulle like meg, var helt uaktuellt den gangen, jeg var overbevist om at jeg ikke bare var stygg, men i tillegg også så kjedelig at jeg var overbevist om at ingen hadde interresse av å bli kjent med meg.
På den tida studerte jeg, og da pleier de fleste, naturlig nok, å få seg nye venner. Det gjorde aldri jeg.
Nå (i år) er selvtilliten min i ferd med å "bli frisk", d.v.s. at den begynner å komme opp på et sakelig nivå igjen; endelig.
Men jeg må fremdeles jobbe aktivt med det selv, for at selvfølelsen ikke skal stupe nedover igjen. - det må jeg nok fortsette med en god stund til.